Kaikki kävijät ovat varmaan huomanneet minun näperrelleen nuken vaatteiden parissa jonkun aikaa. Prinsessa Victorian mekkoja oli aikomus tehdä muutama, samalla kaavalla vähän muunneltuina ja ehkä erilaisista kankaista. Olen tehnyt toista leninkiä samasta kankaasta kuin ensimmäinen on, mutta tähän toiseen laitoin helmikirjailun miehustaan. Se oli sitä vaille valmis, että kaipasi ainoastaan taakse nepparit pusero-osaan. Hameosan tarkoitus oli olla yhtenäinen. Tätä olen koneen ääressä kirjaillut parina iltana töitten jälkeen ja sitä ennen noin viikon verran. Ja sitten... minun toinen projektini on kasvattaa undulaatteja. Ihana harrastus, mutta kuten kaikki arvaavat, linnut hieman sotkevat ja huomenna yksi lintua itselleen meiltä haluava on tulossa Turusta asti poikasia katsomaan, joten ... piti alkaa siivoamaan. Eihän siinäkään mitään pahaa ole, ihan kiva siivousinspis oli päällä, mutta... minun pesivät lintuni ovat häkissä yläkerrassamme minun tietokoneeni lähettyvillä, jonka ääressä siis minulla on tapana istua ja käsin pistellä noita vaatteita ja tähän liittyen tämä vahinko sattui:
Imuroin myös tietokoneen pöydältä pikkusilppua ja langanpätkiä ja pikkuisia kangaspaloja ja sen sellaista kunnes yhtäkkiä huomasin, tai oikeammin KUULIN kuinka joku isompi juttu meni meidän keskuspölynimuriin! Eipä tarvinnut kauaa miettiä MIKÄ se oli! Sinne meni toinen melkein valmis leninki! Enkä taida pyytää tuota Suurta Tietäjää avustamaan leningin etsinnässä, helpommalla pääsen tai ainakin säästyn korvien kuumotukselta kun Suuri Tietäjä kertoo, missä saa ommella ja missä ei ja mitä puhdistetaan imurilla ja mitä ei... Siispä... aloitan alusta... joskus...  Ja ainakin tiedän, ettei kannata mennä imurilla puhdistamaan pesimäpöntön katteita vaikka häkin pohjan imurilla puhdistankin... Että sellaista kuuluu tänään tänne ---